Influencer marketing na sociální síti Instagram

Název práce: Influencer marketing na sociální síti Instagram
Autor(ka) práce: Chudějová, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Čermák, Radim
Oponenti práce: Jiříčková, Ludmila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá influencer marketingem na Instagramu. Pozornost je věnována především československé scéně. Cílem práce je zanalyzovat aktuální situaci influencer marketingu na Instagramu v České a Slovenské republice. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. V teoretické části je představena historie sociálních sítí a aktuální online sociální sítě. Dále je podrobněji popsána sociální síť Instagram – její historie, grafické uživatelské rozhraní a funkce. Následně je definován influencer marketing a pojem influencer, jsou popsány typy influencerů a spoluprací firem s nimi, a nakonec je představena právní regulace influencer marketingu v České republice. V praktické části práce jsou stanoveny výzkumné otázky a je provedena analýza influencer marketingu na česlovenské instagramové scéně z pohledu běžných uživatelů Instagramu dotazníkovým šetřením a z pohledu samotných influencerů prostřednictvím rozhovorů. Výsledky výzkumu jsou následně vyhodnoceny v diskuzi a jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Analýza ukazuje, jaký pohled mají uživatelé Instagramu na influencer marketing, jak se tyto názory liší na základě jejich věku a v jakých aspektech influencer marketingu se shodují nebo rozcházejí názory a pohledy samotných influencerů.
Klíčová slova: influencer marketing; influencer; Instagram; sledující; sociální sítě; spolupráce
Název práce: Influencer marketing on Instagram
Autor(ka) práce: Chudějová, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Čermák, Radim
Oponenti práce: Jiříčková, Ludmila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis studies the influencer marketing on a popular app, Instagram. With the focus being paid mainly towards the Czechoslovak scene. The aim of this thesis is to analyse the current situation of influencer marketing in the Czech Republic and Slovakia. The bachelor thesis is divided into two parts – theoretical and practical. The theoretical part presents the history of social media and the current online social media. A popular social media app called Instagram is described in more detail regarding its history, graphic user interface and different functions. Subsequently, influencer marketing and the term influencer are defined, the different types of influencers and their collaborations with companies are also described. Finally, the legal regulation of influencer marketing in the Czech Republic is introduced. In the practical part of the work, research questions are set, the analysis of influencer marketing on the Czechoslovak Instagram scene is performed from two different viewpoints. Regarding the point of view of a common Instagram user, there is a questionnaire survey. The influencers’ points of view were acquired through personal interviews. The results of the research are then evaluated in the discussion and the research questions are also answered there. The analysis shows what stance do Instagram users take on influencer marketing. The analysis also demonstrates how the stances of the users shift based on their age. Finally, it reveals on what aspects of influencer marketing do the influencers themselves agree and disagree upon.
Klíčová slova: influencer; influencer marketing; Instagram; collaboration; followers; social media

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 12. 2019
Datum podání práce: 27. 4. 2021
Datum obhajoby: 16. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71912/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: