Evropská občanská společnost - program Erasmus (případová studie)
Název práce: | Európska občianska spoločnosť - program Erasmus (prípadová štúdia) |
---|---|
Autor(ka) práce: | Gurgoľová, Klaudia |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Müller, Karel |
Oponenti práce: | Lehmannová, Zuzana |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | Predmetom diplomovej práce je skúmanie vplyvu účasti na programe Erasmus+ na budovanie európskej identity jeho účastníkov. Cieľom práce je konkrétne zistiť, či program buduje, resp. posilňuje európsku identitu tzv. nových Európanov alebo jej aspekty. Pre splnenie stanoveného cieľa je použitá kvalitatívna výskumná metóda hĺbkového dotazníka, ktorý bol rozosielaný deviatim účastníkom programu, ktorí zároveň spĺňali kritéria nových Európanov pred ich účasťou na programe. Na základe vyhodnotenia dát z dotazníkov možno pozorovať, že efekt programu na budovanie identity záleží do veľkej miery na individuálnych skúsenostiach účastníkov , avšak je možné konštatovať, že aspekty európskej identity ako vyvrátenie stereotypov, otvorenosť a akceptácia multikulturality boli vo väčšine prípadov po absolvovaní programu prítomné. Na záver sú formulované odporúčania, ktoré by potenciálne mohli viesť k zlepšeniu skúseností účastníkov, a tým k dosiahnutiu výraznejšieho vplyvu programu na budovanie európskej identity. Sú nimi lepšia finančná podpora, pomoc pri hľadaní ubytovania a lepšia integrácia výmenného študenta. |
Klíčová slova: | program Erasmus; európska identita; európska občianka spoločnosť |
Název práce: | Evropská občanská společnost - program Erasmus (případová studie) |
---|---|
Autor(ka) práce: | Gurgoľová, Klaudia |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Müller, Karel |
Oponenti práce: | Lehmannová, Zuzana |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | Předmětem diplomové práce je zkoumání vlivu účasti v programu Erasmus+ na budování evropské identity jeho účastníků. Cílem práce je konkrétně zjistit, zda program buduje, resp. posiluje evropskou identitu tzv. nových Evropanů či její aspekty. Pro splnění stanoveného cíle je použita kvalitativní výzkumná metoda hloubkového dotazníku, který byl rozesílán devíti účastníkům programu, kteří zároveň splňovali kritéria nových Evropanů před jejich účastí v programu. Na základě vyhodnocení dat z dotazníků lze pozorovat, že efekt programu na budování identity záleží do velké míry na individuálních zkušenostech účastníků. Avšak je možné konstatovat, že aspekty evropské identity jako vyvrácení stereotypů, otevřenost a akceptace multikulturality byly ve většině případů po absolvování programu přítomny. Na závěr jsou formulována doporučení, která by potenciálně mohla vést ke zlepšení zkušeností účastníků, a tím k dosažení výraznějšího vlivu programu na budování evropské identity. Jsou jimi lepší finanční podpora, pomoc při hledání ubytování a lepší integrace výměnného studenta. |
Klíčová slova: | evropská identita; evropská občanská společnost; program Erasmus |
Název práce: | European civil society - Erasmus program (case study) |
---|---|
Autor(ka) práce: | Gurgoľová, Klaudia |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Müller, Karel |
Oponenti práce: | Lehmannová, Zuzana |
Jazyk práce: | Slovensky |
Abstrakt: | The subject of the master thesis is to examine the impact of participating in the Erasmus+ program on building the European identity of its participants. The aim of the work is to specifically determine whether the program builds, respectively strengthens the European identity of the so-called new Europeans or aspects of this identity. In order to meet the set goal, a qualitative research method of an in-depth questionnaire is used, which was sent to nine former participants of the program, who also met the criteria of new Europeans before their participation. Based on the evaluation of the data from the questionnaires, it can be observed that the effect of the program on identity building depends to a large extent on individual experiences of partakers, but it can be stated that aspects of European identity such as rebuttal of stereotypes, openness and acceptance of multiculturalism were present in most cases after completion. Finally, recommendations are formulated that could potentially lead to an improvement in the participants' experiences and thus to a greater impact of the program on building a European identity. These include better financial support, assistance in finding accommodation and better integration of the exchange student. |
Klíčová slova: | Erasmus program; European identity; European civil society |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Evropská integrace |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra mezinárodních studií a diplomacie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 6. 9. 2019 |
---|---|
Datum podání práce: | 29. 4. 2021 |
Datum obhajoby: | 2. 6. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/70395/podrobnosti |