Specifika business modelu vybraných eshopů: Komparativní analýza společností Amazon a Shein

Název práce: Specifika business modelu vybraných eshopů: Komparativní analýza společností Amazon a Shein
Autor(ka) práce: Brocková, Natálie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zezula, Jakub
Oponenti práce: Semenenko, Vadim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na e-shopy Amazon a Shein. Amazon je jedním největších a nejznámějších e-shopů na světě a jistým modelem úspěchu. Shein oproti Amazonu vstoupil na trh o něco déle a zažívá za posledních pár let úctyhodný růst a popularitu. Cílem práce je prozkoumat způsoby jakými tyto společnosti obchodují, jak se vyvíjely a jaké marketingové či cenové strategie užívají. K dosažení cíle byla použita komparativní analýza, v rámci které byly společnosti srovnány za pomoci dostupné literatury, finančních a marketingových ukazatelů a SWOT analýzy. Praktické části předcházela část teoretická, zaměřující se na e-commerce a internetový marketing. Z výzkumu vyplývá, že Amazon a Shein se ve svých způsobech obchodu odlišují, ale naleznou se také aspekty v kterých se shodují.
Klíčová slova: internetový marketing; Amazon; Shein; elektronický obchod
Název práce: Specifics of business models of selected e-shops: Comparative analysis of Amazon and Shein
Autor(ka) práce: Brocková, Natálie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zezula, Jakub
Oponenti práce: Semenenko, Vadim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis focuses on the e-shops Amazon and Shein. Amazon is one of the largest and most famous e-shops in the world and a sure model of success. Compared to Amazon, Shein entered the market a while later and has experienced impressive growth and popularity over the past few years. This thesis aims to examine how these companies do business, how they have evolved, and what marketing or pricing strategies they use. To achieve the objective, a comparative analysis was used in which the companies were compared using available literature, financial and marketing ratios, and SWOT analysis. The practical part was preceded by a theoretical part, focusing on e-commerce and Internet marketing. The research shows that Amazon and Shein differ in their ways of doing business, but there are also aspects in which they are similar.
Klíčová slova: internet marketing; Amazon; e-commerce; Shein

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 9. 2023
Datum podání práce: 26. 4. 2024
Datum obhajoby: 10. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85428/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: