Digitalizace ve stravovacích zařízeních

Název práce: Digitalizace ve stravovacích zařízeních
Autor(ka) práce: Šimlová, Karolína
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Herget, Jan
Oponenti práce: Černý, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Digitalizace je v dnešní době součástí každého dne všech členů moderní společnosti. Promítá se téměř do všech životních sfér včetně oblasti gastronomie. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit celkovou spokojenost zákazníků s trendem digitalizace a zanalyzovat, které digitální prvky jsou podle nich nejvíce a nejméně přínosné. Zároveň si práce klade za cíl identifikovat nejvyužívanější nástroje digitalizace. Teoretická část čtenáře seznamuje s digitálními nástroji, které se ve stravovacích zařízeních současně nachází a zároveň popisuje jejich historii. Praktická část vychází z dotazníkového šetření zrealizovaného pomocí kvantitativního výzkumu. Ze získaných dat vyplývá, že návštěvníci stravovacích zařízení jsou se současnou digitalizací převážně spokojeni. Za nejpřínosnější digitální prvky považují doručovací služby od rozvážkových společností, samoobslužné kiosky a online rezervace. První dva z těchto prvků jsou i nejvíce využívané, společně s online recenzemi. Nejméně přínosnými se pak projevili servisní roboti, QR menu a QR objednávky.
Klíčová slova: gastronomie; stravovací zařízení; pokrm; robotizace; samoobslužné kiosky; rezervace; doručovací služby; digitalizace; sociální média; online recenze; QR kódy
Název práce: Digitalization in catering facilities
Autor(ka) práce: Šimlová, Karolína
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Herget, Jan
Oponenti práce: Černý, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Digitalization is nowadays an integral part of every day for all members of modern society. It is reflected in almost all spheres of life, including gastronomy sector. The aim of this bachelor’s thesis is to evaluate the overall satisfaction of customers with the trend of digitalization and to analyze, which digital instruments they find most and least beneficial. At the same time, the thesis aims to identify the most commonly used digital tools. The theoretical part introduces the reader to the digital tools present in catering facilities and describes their history. The practical part is based on a questionnaire survey conducted through quantitative research. The data obtained suggest that visitors to catering facilities are predominantly satisfied with the current digitalization. The most beneficial digital tools are considered to be delivery services from delivery companies, self-service kiosks and online reservations. The first two of these tools are also the most utilized, along with online reviews. Service robots, QR menus and QR orders we found to be the least beneficial.
Klíčová slova: digitalization; gastronomy; catering facilities; dish; robotization; self-service kiosks; reservations; delivery services; social media; online reviews; QR codes

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 9. 2023
Datum podání práce: 26. 4. 2024
Datum obhajoby: 12. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85372/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: