Prostředí e-commerce je čím dál více konkurenční a spokojenost zákazníků je proto klíčovým faktorem pro úspěch elektronických obchodů. Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké faktory nejvíce ovlivňují zákaznickou spokojenost u spotřebitelů nakupujících online a jaké jsou rozdíly v zákaznické spokojenosti u mladší a starší generace. Pro praktickou část diplomové práce byl zvolen kvalitativní výzkum, pro který byla využita metoda skupinových diskusí. Výsledky této práce přinášejí lepší pochope... zobrazit celý abstraktProstředí e-commerce je čím dál více konkurenční a spokojenost zákazníků je proto klíčovým faktorem pro úspěch elektronických obchodů. Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké faktory nejvíce ovlivňují zákaznickou spokojenost u spotřebitelů nakupujících online a jaké jsou rozdíly v zákaznické spokojenosti u mladší a starší generace. Pro praktickou část diplomové práce byl zvolen kvalitativní výzkum, pro který byla využita metoda skupinových diskusí. Výsledky této práce přinášejí lepší pochopení a zdůvodnění faktorů ovlivňujících zákaznickou spokojenost v online nakupování. Mezi nejdůležitější faktory patří naplnění zákazníkova očekávání, webové stránky, rychlý proces nákupu a komunikace e-shopu. Tyto faktory jsou shodné u obou generací, nicméně byly zjištěny určité rozdíly v jejich důležitosti. Z pohledu praktického přínosu práce poskytuje doporučení pro majitele e-shopů, jak mohou zlepšovat spokojenost zákazníků a budovat loajální zákaznickou bázi. |