Aplikace obchodního modelu založeného na předplatném v potravinářském a nápojovém průmyslu

Název práce: The application of a subscription-based business model in the food and beverage industry
Autor(ka) práce: Al Masani, Aiman
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hudík, Marek
Oponenti práce: Ligocká, Marie
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The viability of subscription-based business models in the café sector is capturing customers' attention on the world stage. This thesis analyzes the suitability and pricing strategies for an established café business, Miners Café. The research reveals various forms of subscription models, such as membership and recurring subscriptions, and their implementation to enhance customer loyalty and revenue stability. Through empirical analysis, we discover customers' preferences towards different subscription models and their price sensitivity. Statistical methods like cluster analysis and Van Westendorp´s Price Sensitivity Meter are used to interpret the collected data. The findings aim to guide Managers of Miners Café in applying a subscription-based model into their Café branches.
Klíčová slova: Subscription models; Pricing strategy; Van Westendorp´s Price Sensitivity Meter
Název práce: Aplikace obchodního modelu založeného na předplatném v potravinářském a nápojovém průmyslu
Autor(ka) práce: Al Masani, Aiman
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hudík, Marek
Oponenti práce: Ligocká, Marie
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Životaschopnost obchodních modelů založených na předplatném v kavárenském sektoru si získává čím dál více pozornosti zákazníků na světové scéně. Tato diplomová práce analyzuje vhodnost a cenové strategie pro zavedenou kavárnu Miners Café. Výzkum odhaluje různé formy předplatitelských modelů, jako je členství a opakovaná předplatná, a jejich implementaci v kavárenském sektoru, konkrétně v Miners Café. Prostřednictvím empirické analýzy zjišťujeme preference zákazníků vůči různým předplatitelským modelům a jejich cenovou citlivost. Ke zpracování sesbíraných dat jsou použity statistické metody jako je shluková analýza a Van Westendorpův cenový metr. Zjištění mají za cíl pomoci manažerům Miners Café při aplikaci modelu založeného na předplatném do jejich kavárenských poboček.
Klíčová slova: Předplatitelské modely; Van Westendorpův cenový metr; Cenová strategie

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 11. 2023
Datum podání práce: 14. 5. 2024
Datum obhajoby: 18. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/86740/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: