Strategická analýza společnosti Bombardier Inc

Název práce: Strategic analysis of Bombardier Inc
Autor(ka) práce: Yankin, Ilya
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pernica, Karel
Oponenti práce: Kubíček, Aleš
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The purpose of this research paper is to conduct a comprehensive strategic analysis of the Canadian company Bombardier Inc., a manufacturer of business jets, based on which the current position of the company, its background and consequences will be identified, as well as proposed strategic priorities for the medium-term time frame. This paper focuses on the US market and the main product that the company is currently engaged in, i.e. large and mid-size business jets. The paper consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part describes the principle of operation and objectives of different strategic analysis tools that have been applied in the practical part. The practical part consists of a description of the company, its history and current strategy, which is necessary to understand the current position of the company. This is followed by an analysis of the external environment as presented in PESTEL and Porter's five forces. This is followed by an analysis of internal resources and capabilities using VRIO and Market segmentation, as well as consideration of several future options in terms of scenario planning. Findings from the analysis of external and internal environment are further summarized in SWOT.
Klíčová slova: Business jets; Strategic analysis; Bombardier
Název práce: Strategická analýza společnosti Bombardier Inc
Autor(ka) práce: Yankin, Ilya
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pernica, Karel
Oponenti práce: Kubíček, Aleš
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této výzkumné práce je provést komplexní strategickou analýzu kanadské společnosti Bombardier Inc., výrobce business jetů, na jejímž základě bude identifikována současná pozice společnosti, její pozadí a důsledky a navrženy strategické priority pro střednědobý časový rámec. Tento dokument se zaměřuje na americký trh a hlavní produkt, kterým se společnost v současné době zabývá, tj. velká a středně velká business jets. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část popisuje princip fungování a cíle různých nástrojů strategické analýzy, které byly použity v praktické části. Praktická část se skládá z popisu společnosti, její historie a současné strategie, což je nezbytné pro pochopení současného postavení společnosti. Poté následuje analýza vnějšího prostředí, jak ji představuje PESTEL a Porterových pět sil. Následuje analýza vnitřních zdrojů a schopností pomocí VRIO a segmentace trhu, jakož i zvážení několika budoucích možností z hlediska plánování scénářů. Zjištění z analýzy vnějšího a vnitřního prostředí jsou dále shrnuta ve SWOT.
Klíčová slova: Strategická analýza; Bombardier; Business Jets

Informace o studiu

Studijní program / obor: Bachelor of Business Administration
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 9. 2023
Datum podání práce: 15. 5. 2024
Datum obhajoby: 11. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/86533/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: