Meze aplikovatelnosti metodických muzejně pedagogických textů pro tvorbu doprovodných programů muzeí umění
Název práce: | Meze aplikovatelnosti metodických muzejně pedagogických textů pro tvorbu doprovodných programů muzeí umění |
---|---|
Autor(ka) práce: | Havlová, Veronika |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Janištinová, Anna |
Oponenti práce: | Kouba, Vojtěch |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Předkládaná bakalářská práce se zabývá rolí muzejně pedagogických programů a jejich vlivem na vybrané české galerie. Cílem práce je provedení případové studie, která popisuje současnou praxi v ohledu muzejní pedagogiky v Galerii hlavního města Prahy, Galerii Středočeského kraje a v Národní galerii Praha. Teoretická část práce přibližuje odborné termíny, historický kontext a současné tendence v oboru, které jsou nezbytné pro pochopení praktické části. Praktická část vychází z kvalitativního výzkumu založeném na polo-strukturovaných rozhovorech se zaměstnanci oddělení zodpovědných za edukaci a z výročních zpráv volně dostupných na webových stránkách institucí. Na základě těchto informací jsou určeny hlavní rozdíly mezi zkoumanými institucemi z hlediska muzejně pedagogických aktivit a vyhodnocena jejich role a vliv. |
Klíčová slova: | Muzeum; muzejní pedagogika; edukace; galerie; doprovodné programy |
Název práce: | The Role of Museum Pedagogical Programs and Their Impact on Selected Czech Galleries |
---|---|
Autor(ka) práce: | Havlová, Veronika |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Janištinová, Anna |
Oponenti práce: | Kouba, Vojtěch |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The presented bachelor thesis deals with the role of museum pedagogical programs and their influence on selected Czech galleries. The aim of the thesis is to conduct a case study describing the current practice in terms of museum pedagogy at the Prague City Gallery, the Gallery of the Central Bohemian Region, and the National Gallery Prague. The theoretical part of the thesis introduces professional terminology, historical context, and current trends in the field, which are necessary for understanding the practical part. The practical part is based on qualitative research consisting of semi-structured interviews with employees responsible for education and annual reports freely available on the institutions's websites. Based on this information, the main differences between the examined institutions in terms of museum education activities are identified, and their roles and influence are evaluated. |
Klíčová slova: | Museum; museum education; education; gallery; accompanying programs |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 27. 2. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 16. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 10. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/87782/podrobnosti |