Vliv kontextuálních aspektů každodenních procesů zpětné vazby od nadřízeného na pracovní spokojenost zaměstnanců v rámci malých a středních podniků

Název práce: Vliv kontextuálních aspektů každodenních procesů zpětné vazby od nadřízeného na pracovní spokojenost zaměstnanců v rámci malých a středních podniků
Autor(ka) práce: Zareva, Danylo
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hrušková, Zdena
Oponenti práce: Hiršová, Miloslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá vlivem kontextuálních aspektů každodenních procesů zpětné vazby od nadřízeného na pracovní spokojenost zaměstnanců v rámci malých a středních podniků. Výzkum je zaměřen na identifikaci klíčových faktorů zpětné vazby, které přispívají ke zvýšení pracovní spokojenosti zaměstnanců. V teoretické části jsou představené každodenní kontextuální aspekty zpětné vazby. Dále jsou identifikované faktory pracovní spokojenosti a jejich souvislost s dimenzemi zpětné vazby. Na základě teoretické časti, byla navržena metodologie výzkumu, která zahrnuje kvalitativní přístupy. Výsledky výzkumu, na základě interpretativní fenomenologické analýzy, ukazují, že kvalita zpětné vazby od nadřízeného, její příznivost či nepříznivost, a dostupnost zdrojů a podpory jsou klíčovými faktory, které výrazně ovlivňují pracovní spokojenost zaměstnanců. Jasná a relevantní zpětná vazba, ať už pozitivní či negativní, posiluje zaměstnance v jejich profesním rozvoji a dodává jim pocit ocenění a jistoty. Přístup k podpůrným zdrojům a možnost konzultovat problémy s nadřízeným vytváří stabilní a podpůrné pracovní prostředí, což dále přispívá k celkové spokojenosti zaměstnanců.
Klíčová slova: Zpětná vazba; Pracovní spokojenost; Mále a střední podniky; Motivace; Mezilidské vztahy
Název práce: The impact of contextual aspects of daily supervisor feedback processes on employee job satisfaction in SMEs
Autor(ka) práce: Zareva, Danylo
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hrušková, Zdena
Oponenti práce: Hiršová, Miloslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor's thesis deals with the influence of contextual aspects of daily feedback processes from the superior on the job satisfaction of employees within small and medium-sized enterprises. The research is aimed at identifying the key factors of feedback that contribute to increasing the job satisfaction of employees. In the theoretical part, everyday contextual aspects of feedback are presented. Furthermore, job satisfaction factors and their connection with feedback dimensions are identified. Based on the theoretical part, a research methodology was proposed, which includes qualitative approaches. The research results, based on an interpretive phenomenological analysis, show that the quality of feedback from a superior, its favorability or unfavorability, and the availability of resources and support are key factors that significantly influence employee job satisfaction. Clear and relevant feedback, whether positive or negative, strengthens employees in their professional development and gives them a sense of appreciation and security. Access to support resources and the possibility to discuss problems with a supervisor creates a stable and supportive work environment, which further contributes to overall employee satisfaction.
Klíčová slova: Job satisfaction; SMEs; Motivation; Interpersonal relations; Feedback

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 9. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: