Implementace prediktivního modelu odchodovosti zákazníků (Churn)

Název práce: Implementace prediktivního modelu odchodovosti zákazníků (Churn)
Autor(ka) práce: Srna, Matěj
Typ práce: Závěrečná práce - Institut celoživotního vzdělávání
Vedoucí práce: Zimmermann, Pavel
Oponenti práce: Karkošková, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Obsahem této projektové práce je vytvoření a implementace predikčního modelu do datového skladu, který předpovídá, zda zákazník vykazuje známky možného ukončení služby. Základem pro tuto předpověď je vytvoření datového toku a integrace dat z několika primárních zdrojů, mezi něž patří analýza sentimentu z ticketů, metriky využívání služeb a kombinace základních údajů z CRM. Výstupy z predikčního modelu jsou zobrazovány v Power BI. Cílem modelu je identifikovat zákazníky s vyšší pravděpodobností odchodu a provést u nich aktivity k jejich záchraně, a to při zachování rovnováhy užitku a nákladů. Model by měl v konečném důsledku přinést snížení Churn a zvýšení tržeb.
Klíčová slova: API; predikce; model; Python; odchodovost zákazníků; Churn; analýza sentimentu
Název práce: Implementation predictive customer churn model (Churn)
Autor(ka) práce: Srna, Matěj
Typ práce: Závěrečná práce - Institut celoživotního vzdělávání
Vedoucí práce: Zimmermann, Pavel
Oponenti práce: Karkošková, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The scope of this project work is to create and implement a prediction model in a data warehouse that predicts whether a customer is showing signs of possible service termination. The basis for this prediction is the creation of a data stream and the integration of data from several primary sources, including sentiment analysis from tickets, service usage metrics, and a combination of basic CRM data. The outputs from the prediction model are displayed in Power BI. The aim of the model is to identify customers with a higher probability of churn and implement activities to save them, while maintaining a balance of benefits and costs. The model should ultimately result in reduced churn and increased revenue.
Klíčová slova: API; model; predictions; Python; Churn; sentiment analysis; customer churn

Informace o studiu

Studijní program / obor: Data & Analytics for Business Management
Typ studijního programu: Celoživotní vzdělávání studijní program
Přidělovaná hodnost: MBA
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 12. 2023
Datum podání práce: 9. 3. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: