Strategie vstupu českého výrobce na zahraniční trh

Název práce: Foreign market entry strategy for a Czech manufacturer
Autor(ka) práce: Makarova, Yuliia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Semenenko, Vadim
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This master’s thesis aims to identify a suitable foreign market for the Czech manufacturing company ZEBR s.r.o. to enter, recommend an optimal mode of entry, and develop a comprehensive marketing strategy tailored to the selected market. The theoretical part provides an overview of internationalization, including motivations, risks, and challenges faced by SMEs, as well as entry modes, strategic tools, and marketing frameworks. The practical part focuses on introducing ZEBR s.r.o., selecting the market using a scoring model, and evaluating the market through PESTEL analysis, Porter’s Five Forces, along with SWOT analysis, and competition analysis. The thesis concludes with a tailored market entry strategy and marketing mix.
Klíčová slova: foreign market entry; mode of entry; scoring model; country analysis
Název práce: Strategie vstupu českého výrobce na zahraniční trh
Autor(ka) práce: Makarova, Yuliia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Semenenko, Vadim
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je vybrat vhodný zahraniční trh pro českou společnost ZEBR s.r.o., doporučit optimální způsob vstupu a vypracovat komplexní marketingovou strategii přizpůsobenou vybranému trhu. Teoretická část se zaměřuje na internacionalizaci, motivaci, rizika a výzvy, kterým čelí malé a střední podniky, a také na formy vstupu na zahraniční trhy, strategické a marketingové nástroje. Praktická část se věnuje představení společnosti ZEBR s.r.o., výběru vhodného trhu pomocí scoring modelu a následné analýze trhu prostřednictvím nástrojů jako jsou PESTEL analýza, Porterův model pěti sil, SWOT analýza a analýza konkurence. Na závěr je vypracovaná doporučená strategie pro vstup na trh a marketingový mix.
Klíčová slova: strategie vstupu; analýza trhu; vstup na zahraniční trh; scoring model

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 2. 2024
Datum podání práce: 24. 4. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: