Faktory ovlivňující spotřebitelské preference k lokální značce: Případová studie značky Kofola na českém trhu
Autor(ka) práce:
Karásková, Andrea
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Pospíšil, Jan
Oponenti práce:
Šimůnek, Michal
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání faktorů, které ovlivňu-jí spotřebitelské preference českých spotřebitelů vůči značce Kofola. Cílem práce je identifikovat hlavní důvody, proč čeští spotřebitelé pre-ferují Kofolu před globálními značkami, jako je Coca-Cola. V teoretické části jsou představeny koncepty spotřebitelského chování, brand equi-ty a role aspirací. Praktická část vychází z kvalitativního výzkumu, za-hrnujícího dvě ohniskové skupiny, a dat z výzkumu Ipsos.
Klíčová slova:
emocionální vazby; kulturní faktory; spotřebitelské preference; Kofola; brand equity; nostalgie; český trh; chuť
Název práce:
Factors Influencing Consumer Preferences for a Local Brand: A Case Study of the Kofola Brand on the Czech Market
Autor(ka) práce:
Karásková, Andrea
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Pospíšil, Jan
Oponenti práce:
Šimůnek, Michal
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
This bachelor’s thesis focuses on examining the factors that influence Czech consumers’ preferences for the Kofola brand. The thesis aims to identify the main reasons why Czech consumers prefer Kofola over global brands such as Coca-Cola. The theoretical part presents concepts of consumer behavior, brand equity, and the role of aspirations. The practical part is based on qualitative research, including two focus groups, as well as data from an Ipsos study.