Návrh na zlepšení komunikace Vysoké školy ekonomické v Praze na sociálních sítích
Autor(ka) práce:
Kopecká, Natálie
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Zamazalová, Marcela
Oponenti práce:
Macháčková, Kateřina
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na sociálních sítích. V teoretické části vychází z rámce metody 5M, praktická část kombinuje sekundární data (MML-TGI, analýza sociálních sítí VŠE a konkurenčních škol) a primární výzkum (rozhovor s vedoucí PR a marketingu, dotazník mezi středoškoláky, focus group se studenty VŠE). Výzkum odhalil silnou pozici VŠE na LinkedInu, ale slabší výkon na Instagramu a YouTube, které jsou klíčové pro mladší publikum. Práce formuluje konkrétní doporučení ke zlepšení s cílem zvýšit účinnost online komunikace a atraktivitu školy pro budoucí uchazeče.
Klíčová slova:
marketing; sociální sítě; Vysoká škola ekonomická; VŠE; komunikace; metoda 5M; Instagram; Facebook; LinkedIn; X; YouTube; MML-TGI; média
Název práce:
Proposal for Improving Communication of Prague University of Economics and Business on Social Media
Autor(ka) práce:
Kopecká, Natálie
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Zamazalová, Marcela
Oponenti práce:
Macháčková, Kateřina
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on the marketing communication of the Prague University of Economics and Business (VŠE) on social media. The theoretical part is based on the 5M method framework, while the practical part combines secondary data (MML-TGI, analysis of VŠE’s and competing universities’ social media) with primary research (an interview with the Head of PR and Marketing, a questionnaire among high school students, and a focus group with VŠE students). The research revealed a strong presence of VŠE on LinkedIn but weaker performance on Instagram and YouTube, which are crucial for reaching a younger audience. The thesis formulates specific recommendations for improvement, aiming to enhance the effectiveness of online communication and the university's appeal to prospective students.
Klíčová slova:
marketing; X; YouTube; Facebook; 5M framework; Prague University of Economics and Business; social media; LinkedIn; MML-TGI; media; communication; Instagram