Design mobilnej aplikácie pre Mestskú knižnicu v Prahe

Název práce: Design mobilnej aplikácie pre Mestskú knižnicu v Prahe
Autor(ka) práce: Zatková, Simona
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dědic, Filip
Oponenti práce: Vencovský, Filip
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Práca sa zaoberá návrhom mobilnej aplikácie pre Mestskú knižnicu v Prahe. Využíva princípy user experience a user interface na zlepšenie interakcie užívateľov s knižnými službami. Cieľom práce bolo vytvoriť intuitívny a funkčný prototyp mobilnej aplikácie, ktorá sa bude zameriavať na 2 hlavné use cases: správa výpožičiek a prehľad dostupných kníh v mestskej knižnici. V teoretickej časti sa práca zameriava na bližšie priblíženie základných princípov user experience, ich uplatnenie v praxi a následné premostenie na históriu a služby Mestskej knižnice v Prahe. Praktická časť je zameraná na štruktúrovaný postup návrhu high-fidelity wireframes mobilnej aplikácie v nadväznosti na empirický výskum podľa definovaných postupov user experience designu. Praktická časť bola následne testovaná s reálnymi užívateľmi, pričom získaná spätná väzba bola využitá na iteratívne zlepšovanie dizajnu. Výsledný návrh by mal dopomôcť užívateľom viac využívať niektoré funkcie mestskej knižnice a priniesť im plynulý zážitok z čerpania služieb tejto inštitúcie.
Klíčová slova: Užívateľské scenáre; UX dizajn; Mobilná aplikácia; Knižnica; Prototypovanie; Užívateľské rozhranie; Design Thinking
Název práce: Design mobilnej aplikácie pre Mestskú knižnicu v Prahe
Autor(ka) práce: Zatková, Simona
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dědic, Filip
Oponenti práce: Vencovský, Filip
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Práce se zabývá návrhem mobilní aplikace pro Městskou knihovnu v Praze. Využívá principů user experience a user interface ke zlepšení interakce uživatelů s knižními službami. Cílem práce bylo vytvořit intuitivní a funkční prototyp mobilní aplikace, která se bude zaměřovat na 2 hlavní use cases: správa výpůjček a přehled dostupných knih v městské knihovně. V teoretické části se práce zaměřuje na bližší přiblížení základních principů user experience, jejich uplatnění v praxi a následné přemostění na historii a služby Městské knihovny v Praze. Praktická část je zaměřena na strukturovaný postup návrhu high-fidelity wireframes mobilní aplikace v návaznosti na empirický výzkum podle definovaných postupů user experience designu. Praktická část byla následně testována s reálnými uživateli, přičemž získaná zpětná vazba byla využita k iterativnímu zlepšování designu. Výslední návrh by měl dopomoci uživatelům více využívat některé funkce městské knihovny a přinést jim plynulý zážitek z čerpání služeb této instituce.
Klíčová slova: Uživatelské rozhraní; Uživatelské scénáře; UX dizajn; Design Thinking; Knihovna; Mobilní aplikace; Prototypování
Název práce: Design of a mobile application for the Municipal Library in Prague
Autor(ka) práce: Zatková, Simona
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Dědic, Filip
Oponenti práce: Vencovský, Filip
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The thesis focuses on the design of a mobile application for the Municipal Library in Prague. It utilizes user experience and user interface principles to improve user interaction with library services. The aim of the thesis was to create an intuitive and functional prototype of a mobile application focused on two main use cases: managing loans and providing an overview of available books in the municipal library. The theoretical part of the thesis focuses on presenting the fundamental principles of user experience, their practical application, and subsequently connecting them to the history and services of the Municipal Library in Prague. The practical part is dedicated to a structured design process of high-fidelity wireframes of the mobile application, based on empirical research following defined user experience design methods. The practical part was subsequently tested with real users, and the feedback obtained was used for iterative design improvement. The final design is intended to encourage users to make greater use of certain functions of the municipal library and to provide them with a smooth experience when using the services of this institution.
Klíčová slova: Library; Mobile application; Prototyping; User interface; Use case; UX design; Design Thinking

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 11. 2024
Datum podání práce: 10. 5. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: