Behaviorální taktiky pro zvýšení utrácení a prodloužení doby hraní ve videoherním průmyslu
Název práce: | Behavioral Tactics to Drive Spending and Prolong Play in the Video Game Industry |
---|---|
Autor(ka) práce: | Aruťuňan, David |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Pavlů, David |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | The video game industry’s monetization strategies have transformed from one-time purchases to dynamic “live service” models that leverage behavioral psychology and predatory techniques to drive ongoing player engagement and recurring spending. The main goal of this bachelor thesis is to consolidate research about these psychological methods and how they are used in the video game industry. The first part reviews key psychological techniques and describes how they are embedded in specific monetization models. The second part empirically analyzes player experience, gaming and spending habits, and awareness of these psychological methods through quantitative research. By consolidating fragmented literature and combining it with original empirical data, this paper provides a structured overview of how behavioral psychology is commodified in gaming. The findings offer actionable insights for players, game developers and regulators aiming to understand and ethically govern the psychological design tactics found in video games. |
Klíčová slova: | psychology; video games; monetization; flow theory |
Název práce: | Behaviorální taktiky pro zvýšení utrácení a prodloužení doby hraní ve videoherním průmyslu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Aruťuňan, David |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Pavlů, David |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | Monetizační strategie herního průmyslu se proměnily z jednorázových nákupů na dynamické modely „live service,“ které využívají behaviorální psychologii a predátorské techniky k podpoře dlouhodobé angažovanosti hráčů a opakovaných výdajů. Hlavním cílem této bakalářské práce je shromáždit roztříštěnou literaturu o těchto psychologických metodách a o jejich využití v herním průmyslu. První část shrnuje klíčové psychologické techniky a popisuje, jak jsou využity v konkrétních monetizačních modelech. Druhá část empiricky analyzuje herní zážitek, herní a nákupní návyky hráčů a povědomí o těchto psychologických metodách pomocí kvantitativního výzkumu. Konsolidací roztříštěné literatury a jejím spojením s originálními empirickými daty tato práce poskytuje strukturovaný přehled o tom, jak se behaviorální psychologie využívají ve videohrách. Zjištění nabízejí užitečné poznatky pro hráče, vývojáře her a regulátory, kteří usilují o pochopení a etickou regulaci psychologických designových taktik ve videohrách. |
Klíčová slova: | videohry; teorie flow; psychologie; monetizace |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 27. 9. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 11. 5. 2025 |
Datum obhajoby: | 20. 6. 2025 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/89662/podrobnosti |