Analýza business modelů: Inovace v zábavním průmyslu

Název práce: Analýza business modelů: Inovace v zábavním průmyslu
Autor(ka) práce: Hoangová, Hong Hanh
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Válek, Lukáš
Oponenti práce: Müllerová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá analýzou business modelu vybraného subjektu působícího v oblasti zážitkové zábavy v Praze, konkrétně segmentu únikových místností a virtuální reality. Práce kombinuje teoretický rámec business modelů s případovou studií a využívá nástroje Lean Canvas, Value Proposition Canvas a Empathy Map. Na základě kvalitativního rozhovoru s manažerem provozovny a doplňkového výzkumu jsou identifikovány klíčové komponenty modelu, jejich vzájemná provázanost a míra zákaznické orientace. Cílem je zhodnotit stávající nastavení podnikatelského přístupu a formulovat návrhy pro jeho optimalizaci s ohledem na současné trendy v oblasti location-based entertainment.
Klíčová slova: úniková místnost; business model; location-based entertainment; virtuální realita; Lean Canvas
Název práce: Business model analysis: Innovation in the entertainment industry
Autor(ka) práce: Hoangová, Hong Hanh
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Válek, Lukáš
Oponenti práce: Müllerová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor's thesis focuses on analysing the business model of a selected company operating in Prague's location-based entertainment (LBE) sector, specifically within the segment of escape rooms and virtual reality. The thesis combines a theoretical framework of business models with a case study approach, applying tools such as the Lean Canvas, Value Proposition Canvas, and Empathy Map. Based on a qualitative interview with the venue manager and supplementary research, key components of the model are identified, along with their interrelations and the degree of customer orientation. The aim is to assess the current structure of the business approach and provide recommendations for its optimisation in light of current trends within the LBE industry.
Klíčová slova: escape rooms; virtual reality; location-based entertainment; business model; Lean Canvas

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 1. 2025
Datum podání práce: 2. 6. 2025
Datum obhajoby: 9. 6. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/90923/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: