Nové spotřebitelské subkultury: analýza dynamiky spotřebitelských subkultur mezi vysokoškolskými studenty
Autor(ka) práce:
Williams, Kateřina Françoise
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Šimůnková, Klára
Oponenti práce:
-
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Cílem práce bylo zkoumat dynamiku mezi dvěma spotřebitelskými skupinami. Výzkum byl realizován pomocí kvalitativní metody focus groups, ve kterých byly analyzovány dvě kontrastní skupiny, tedy bio spotřebitelé a hédonističtí spotřebitelé. Výsledky ukazují rozdíly v chápání významu bio produktů, míře důvěry vůči ekologickým značkám a vnímání dostupnosti udržitelných možností ve městech a na venkově. Objevila se také témata jako pocit viny, potřeba odměny nebo nedůvěra vůči firmám využívajícím ekologický marketing. Přes odlišné přístupy obou skupin se však ve společné diskusi ukázalo, že sdílejí některé hodnoty, jako je finanční omezení či snaha o informovanou volbu. Práce tak nabízí vhled do hodnotového ukotvení mladé generace a reflektuje limity odpovědnosti přenášené na individuálního spotřebitele.
The aim of this paper was to investigate the dynamics between two consumer groups. The research was carried out using the qualitative method of focus groups, in which two contrasting groups, i.e. organic consumers and hedonistic consumers, were analysed. The results show differences in the understanding of the importance of organic products, the level of trust towards organic brands and the perception of the availability of sustainable options in urban and rural areas. Themes such as guilt, the need for rewards or distrust towards companies using organic marketing also emerged. However, despite the different approaches of the two groups, the joint discussion showed that they shared some values, such as financial constraints or the desire to make informed choices. The thesis thus offers insight into the value anchoring of the young generation and reflects on the limits of responsibility transferred to the individual consumer.