Vliv vizuálních témat na vizuální pozornost uživatelů sociální sítě Instagram

Název práce: Vliv vizuálních témat na vizuální pozornost uživatelů sociální sítě Instagram
Autor(ka) práce: Trávníčková, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem vizuálních témat na vizuální pozornost uživatelů sociální sítě Instagram. Cílem práce bylo ověřit, jak různé typy vizuálních podnětů ovlivňují délku vizuální fixace a zda existuje vztah mezi vizuální pozorností a subjektivním hodnocením atraktivity. Výzkum vycházel z teoretického rámce FCB matice a proběhl formou laboratorního eye-trackingového experimentu doplněného subjektivním hodnocením atraktivity. Výsledky ukázaly, že vizuální témata ovlivňují míru pozornosti, přičemž „zákazník“ přitahuje největší fixaci. Nebyl však potvrzen statisticky významný vztah mezi objektivní pozorností a subjektivním hodnocením atraktivity. Práce tak přispívá k hlubšímu porozumění vizuální komunikaci značek na sociálních sítích.
Klíčová slova: Vizuální pozornost; Eye-tracking; Subjektivní hodnocení atraktivity; Instagram; FCB matice; Vizuální témata
Název práce: The impact of visual themes on the visual attention of Instagram users
Autor(ka) práce: Trávníčková, Barbora
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines the influence of visual themes on the visual attention of Instagram social network users. The aim of the thesis was to test how different types of visual stimuli affect the duration of visual fixation and whether there is a relationship between visual attention and subjective ratings of attractiveness. The research was based on the theoretical framework of the FCB matrix and took the form of a laboratory eye-tracking experiment supplemented by subjective attractiveness ratings. The results showed that visual themes influence the level of attention, with ‘customer’ attracting the greatest fixation. However, a statistically significant relationship between objective attention and subjective attractiveness ratings was not confirmed. Thus, this paper contributes to a deeper understanding of visual brand communication on social media.
Klíčová slova: FCB matrix; Visual attention; Instagram; Visual Topics; Subjective attractiveness ratings

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 9. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: