Hodnocení videokonferenčních aplikací pro potřeby online výuky
Název práce: | Hodnocení videokonferenčních aplikací pro potřeby online výuky |
---|---|
Autor(ka) práce: | Nejedlý, Jan |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Fortinová, Jana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou online výuky a využitím videokonferenčních aplikací pro její realizaci. Hlavním cílem bakalářské práce je vybrat videokonferenční aplikace vhodné pro online výuku a následně je porovnat podle zvolených kritérií. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce definuje online výuku, představuje její pozitiva i negativa, popisuje aktuální poznatky z doby pandemie Covid-19 a konkrétní způsoby online výuky. Praktická část se zaměřuje na výběr vhodné videokonferenční aplikace pro realizaci synchronní online výuky. Nejprve jsou vybrány a představeny aplikace Microsoft Teams, Skype, Webex, Zoom, Google Meet a Kaltura. Následně je provedeno vícekriteriální hodnocení těchto aplikací a výstupem je seznam doporučení pro výběr vhodné videokonferenční aplikace pro online výuku. |
Klíčová slova: | e-learning; Online výuka; videokonferenční aplikace; porovnání |
Název práce: | Evaluation of videoconferencing applications for online learning |
---|---|
Autor(ka) práce: | Nejedlý, Jan |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Fortinová, Jana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis deals with the issue of online learning and the use of videoconferencing applications for its realization. The main aim of the bachelor thesis is to select videoconferencing applications suitable for online learning and then compare them according to the selected criteria. The thesis consists of two parts. The theoretical part of the thesis defines online learning, introduces its positives and negatives, describes current knowledge from the time of the Covid-19 pandemic and specific methods of online learning. The practical part focuses on the selection of a suitable videoconferencing application for the implementation of synchronous online learning. At first, Microsoft Teams, Skype, Webex, Zoom, Google Meet and Kaltura are selected and introduced. Subsequently, a multi-criteria evaluation of these applications is performed, and the output is a list of recommendations for selecting an appropriate videoconferencing application for online learning. |
Klíčová slova: | Online learning; videoconferencing applications; e-learning; comparison |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 19. 10. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 8. 5. 2022 |
Datum obhajoby: | 24. 6. 2022 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/78451/podrobnosti |