Postoj ke zdanění dětí na prvním stupni základní školy
Název práce: | Postoj ke zdanění dětí na prvním stupni základní školy |
---|---|
Autor(ka) práce: | Černáč, Miroslav |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Vančurová, Alena |
Oponenti práce: | Mašát, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce pojednává o postoji ke zdanění dětí na prvním stupni základní školy v České republice. Teoretická část pojednává stručně o dětské psychologii v oblasti vysvětlování a individuálních rozdílech v přístupu k dětem podle jejich věku. Dále autor ještě pojednává o možném vlivu rodičů na jejich ekonomické znalosti a rozhodování a v neposlední řadě uvádí i možný postup, jak dětem vysvětlit daně. V praktické části autor provedl kvalitativní analýzu, kde zjišťoval postoje k daním u dětí od 1. do 5. třídy. Hlavním závěrem je fakt, že mezník, kdy děti začínají mít větší povědomí o veřejných financích a daních je od 3. třídy, nicméně názory dětí a jejich zkušenosti se mění společně s jejich věkem. |
Klíčová slova: | Daňová gramotnost; Dětská psychologie; Vysvětlování dětem; Vnímání daní dětmi; Vzdělávání na prvním stupni základní školy |
Název práce: | Primary school children attitude to taxation |
---|---|
Autor(ka) práce: | Černáč, Miroslav |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Vančurová, Alena |
Oponenti práce: | Mašát, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This diploma thesis talks about children attitude to taxes at primary school from first grade up to the fifth in the Czech Republic. Theoretical part briefly introduces child psychology in the field of explanation and talks about the need of different approach to the children which is dependent on their age as well. Furthermore, the author talks about influence from child’s parents on their future economic decisions and knowledge and finally introduces possible approach that could help explain taxes to kids. In practical part the author conducted qualitative analysis, which analysed children attitude to taxes from the first grade up to the fifth. Main conclusion is that children from the third grade start to be more aware of taxes and public finances, although their opinions wary with their raising age. |
Klíčová slova: | Tax literacy; Child psychology; Explaining to children; Children tax perception; Education at primary school |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Zdanění a daňová politika |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra veřejných financí |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 6. 10. 2021 |
---|---|
Datum podání práce: | 12. 8. 2023 |
Datum obhajoby: | 8. 9. 2023 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/78187/podrobnosti |