Součástí celopodnikové strategické analýzy, která je v rámci této bakalářské práce pro daný podnik zpracovávána s cílem finální tvorby strategických scénářů o horizontu 1-3 let, aby podnik na základě její případné implementace po vnitropodnikovém vyhodnocení zahrnul do své stávající celopodnikové strategie, aby prosperoval, je zapotřebí vytvořit dílčí substituční, syntézní a komplementární strategické analýzy pomocí statistických dat nebo interních informací poskytovaných podnikem BMW AG. Pro zpracování těchto tří strategických scénářů lze využít obecné metodologie pro identifikaci hybných sil, rozpadajících se na trendy v daném automobilové odvětví a na klíčové nejistoty, kdy lze jednotlivé trendy do určité míry předvídat pomocí dílčích i syntézních analýz, uváděných v teoretické části práce, zatímco nejistoty nikoliv vzhledem k jejich náhodnosti. Přesto musí být součástí tří scénářů, protože orientačně nastiňují možný budoucí vývoj, kdy opět existuje několik metod, zabývajících se touto nesnadnou problematikou zkoumající rizika, a jejich možný výskyt, rozsah a dopad pomocí stupnicové klasifikace, a o tom všem je tato bakalářská práce.
Klíčová slova:
podniková strategie; analýzy portfolií podniku; BMW a.s.; osobní vozy; rozhodovací scénáře
Název práce:
Strategic analysis of company BMW Group
Autor(ka) práce:
Brychta, Michal
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Mikan, Pavel
Oponenti práce:
Brada, Jaroslav
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
As part of the company-wide strategic analysis, which is being developed for the company in this bachelor thesis with the aim of finalising strategic scenarios with a 1-3 year horizon for the company to incorporate into its existing company-wide strategy to prosper based on its eventual implementation after an in-house evaluation, sub-substitution, synthesis and complementary strategic analyses need to be developed using statistical data or internal information provided by BMW AG. In order to develop these three strategic scenarios, a general methodology can be used to identify drivers, decomposing them into trends in the automotive industry and key uncertainties, where each trend can be predicted to some extent using the partial and synthesis analyses presented in the theoretical part of the thesis, while the uncertainties cannot due to their randomness. Nevertheless, they must be part of the three scenarios, as they tentatively outline possible future developments, when again there are several methods dealing with this difficult issue of examining risks, and their possible occurrence, magnitude and impact using a scaled classification, and that is what this bachelor thesis is all about.
Klíčová slova:
business strategy; decision-making scenarios; portfolio analyses of company; BMW Group ; automobiles