Diplomová práce se zaobírá segmentací zákazníků v telekomunikačním odvětví pomocí technik dolování dat. Mobilní operátor poskytl datový soubor pro data mining analýzu k nalezení typických segmentů. Teoretická část diplomové práce poskytuje rešerši v oblasti telekomunikací, segmentace a data miningových metod sloužících k segmentaci zákazníků. V praktické části je zpracovaná shluková analýza s dodržením metodiky CRISP-DM. Výsledky výzkumu budou použity společností pro lepší pochopení zákaznické zá-kladny a budou sloužit jako podklad k další možné analýze.
Klíčová slova:
segmentace; shluková analýza; segmentace zákazníků u mobilního operátora; K-means ; data miningové metody
Název práce:
Customer segmentation in the telecommunications industry
Autor(ka) práce:
Rytinová, Markéta
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Kincl, Tomáš
Oponenti práce:
-
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The thesis deals with customer segmentation in the telecommunication industry using data mining techniques. A mobile operator provided a dataset for data mining analysis to find typical segments. The theoretical part of the thesis provides a research in the field of telecommunication, segmentation and data mining methods used for customer segmentation. In the practical part, a cluster analysis is developed following the CRISP-DM methodology. The results of the research will be used by the company for a better understanding of the customer base and will serve as a basis for further possible analysis.
Klíčová slova:
K-means ; Segmentation ; cluster analysis; customer segmentation in the telecommunications; data mining methods