Brand management

Thesis title: Řízení značky
Author: Čeřovský, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o teoretických přístupech řízení značky, porovnává tyto přístupy s přístupy používanými v praxi, zejména pak brand manažery českých značek. Formou marketingového výzkumu zjišťuje dopad řízení značek u segmentu vysokoškolských studentů v ČR.
Keywords: identita značky; ochranná známka; maloobchodní značka; ochrana značky; nástroje řízení značky; marketingové nástroje; značka; strategie řízení značky; hodnota značky; řízení značky; brand manažer
Thesis title: Brand management
Author: Čeřovský, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The Thesis shows theoretical approaches of brand management and compares it with best practices used in international and czech companies. There is a picture of brand management impact of brand management into consumption behaviour of university students in Czech republic documented by own desk research.
Keywords: retail brand; brand manager; brand; brand protection; marketing mix; strategic brand management; brand equity; brand identity; trade mark; brand management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2009
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 2. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23798/podrobnosti

Files for download

    Last update: