Výzvy základného vzdelávania v Nigérii

Název práce: Výzvy základného vzdelávania v Nigérii
Autor(ka) práce: Sagalincová, Terézia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sejkora, Jiří
Oponenti práce: Šváb, Patrik
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca sa zameriava na pretrvávajúce výzvy základného vzdelávania v Nigérii. Cieľom tejto práce je zhodnotiť kľúčové výzvy, ktorým čelí základné vzdelávanie v Nigérii v časovom období od roku 1999 do roku 2024. V prvej kapitole sú vysvetlené základné pojmy a identifikované všeobecné príčiny základného vzdelávania v rozvojových krajinách. Na základe rešerše odbornej dostupnej literatúry boli identifikované nasledujúce výzvy: nedostatočná infraštruktúra, nedostatok študijných a učebných materiálov, digitálna priepasť, nedostatok kvalifikovaných a dobre vyškolených učiteľov, ekonomická potreba práce detí v rodinách, školné poplatky, kultúrne faktory a absencia zariadení pre vodu, sanitáciu a hygienu. V druhej kapitole bola priblížená Nigéria zo sociodemografického hľadiska. V tretej kapitole boli identifikované výzvy aplikované na prípad Nigérie. Zistenia poukazujú na to, že Nigéria čelí všetkým identifikovaným výzvam. Taktiež zvýrazňuje potrebu komplexného prístupu k riešeniu týchto problémov s cieľom zabezpečiť univerzálny prístup ku kvalitnému základnému vzdelaniu pre všetky nigérijské deti.
Klíčová slova: Nigéria; základné vzdelávanie; primárne vzdelávanie; nižšie sekundárne vzdelávanie; výzvy; rozvojové krajiny
Název práce: Výzvy základného vzdelávania v Nigérii
Autor(ka) práce: Sagalincová, Terézia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sejkora, Jiří
Oponenti práce: Šváb, Patrik
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na přetrvávající výzvy základního vzdělávání v Nigérii. Cílem této práce je zhodnotit klíčové výzvy, kterým čelí základní vzdělávání v Nigérii v časovém období od roku 1999 do roku 2024. V první kapitole jsou vysvětleny základní pojmy a identifikovány obecné příčiny základního vzdělávání v rozvojových zemích. Na základě rešerše odborné dostupné literatury byly identifikovány následující výzvy: nedostatečná infrastruktura, nedostatek studijních a učebních materiálů, digitální propast, nedostatek kvalifikovaných a dobře vyškolených učitelů, ekonomická potřeba práce dětí v rodinách, školné poplatky, kulturní faktory a absence zařízení pro vodu, sanitaci a hygienu. Ve druhé kapitole byla přiblížena Nigérie ze sociodemografického hlediska. Ve třetí kapitole byly identifikované výzvy aplikovány na případ Nigérie. Zjištění poukazují na to, že Nigérie čelí všem identifikovaným výzvám. Také zdůrazňuje potřebu komplexního přístupu k řešení těchto problémů s cílem zajistit univerzální přístup ke kvalitnímu základnímu vzdělání pro všechny nigerijské děti.
Klíčová slova: Nigérie; základní vzdělávání; primární vzdělávání; nižší sekundární vzdělávání; výzvy; rozvojové země
Název práce: Challenges of basic education in Nigeria
Autor(ka) práce: Sagalincová, Terézia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sejkora, Jiří
Oponenti práce: Šváb, Patrik
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor's thesis focuses on the persistent challenges of basic education in Nigeria. This work aims to evaluate the key challenges faced by basic education in Nigeria in the period from 1999 to 2024. The first chapter explains the basic concepts and identifies the general causes of basic education in developing countries. Based on a search of the available literature, the following challenges were identified: insufficient infrastructure, lack of study and teaching materials, digital gap, lack of qualified and well-trained teachers, economic need for child labor in families, school fees, cultural factors, and absence of facilities for water, sanitation, and hygiene. The second chapter introduces Nigeria from a socio-demographic perspective. In the third chapter, the identified challenges were applied to the case of Nigeria. The findings indicate that Nigeria faces all the identified challenges. It also highlights the need for a comprehensive approach to address these problems to ensure universal access to quality basic education for all Nigerian children.
Klíčová slova: Nigeria; basic education; primary education; lower secondary education; challenges; developing countries

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 6. 2023
Datum podání práce: 24. 4. 2024
Datum obhajoby: 4. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/84691/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: